Rinkel

Hoe laten we onze klantreis duidelijk zien en zorgen we voor maximale betrokkenheid?
Een van de grootste uitdagingen was om de vele functies van Rinkel's telefonieoplossingen overzichtelijk en boeiend over te brengen. De informatie was complex, maar moest zo eenvoudig mogelijk gepresenteerd worden. Bovendien wilden ze dat de animatie de veelzijdigheid van hun product benadrukt zonder de kijker te overladen met te veel technische details.
Aanpak
Met animatie zijn de mogelijkheden eindeloos. Wordt het 2D of 3D? Om de juiste richting te kiezen, creëerden we diverse moodboards en presenteerden deze aan Rinkel. Al snel werd duidelijk dat een 3D-animatie het beste aansloot bij hun visie voor de video.
We kozen voor een speelse, maar professionele benadering. Het script werd geschreven met de klant centraal, waarbij elk element van de klantreis werd vertaald naar een herkenbare en eenvoudige visuele stap. Door middel van frisse kleuren, vloeiende overgangen en strakke illustraties, konden we de veelzijdigheid van Rinkel’s aanbod perfect vastleggen. Elk hoofdstuk van de animatie richtte zich op een specifiek voordeel, zoals flexibiliteit, gebruikersgemak en klantenservice. Dit zorgde ervoor dat de kijker de oplossing van Rinkel als compleet en logisch ervaarde.